Dit jaar zijn we met twee groepen van zo’n veertig leerlingen naar Parijs geweest. Sommige leerlingen hebben hun belevenissen opgeschreven.

Groep 1

Reisverslag van Carmen uit groep 3b:

13 april t/m 15 april waren we in Parijs. Het was super leuk! En super mooi weer , elke dag. Toen we in Parijs aan kwamen gingen we gelijk naar de Eiffeltoren. Je kon zelf kiezen tot welke verdieping je ging 1e 2e of 3eHet hotel was ook leuk , het hotel hete St. Christophers. En het was een groot hotel.

De volgende dag waren we naar Champs Elysees een lange straat met winkels vooral merken en dure winkels. Alleen soms was het te warm dat je niet zoon zin meer had haha , maar het was leuk ! Later op de dag gingen we naar Sacre Coeur. Daar achter had je ook nog allemaal kleine winkeltjes en kregen we even wat tijd voor ons zelf . Daarna gingen we weer met de bus naar het hotel en gingen we eten. Om 21:00 gingen we een rondvaart maken over de Seine, was ook heel leuk alles was ook mooi verlicht . Dat duurde een uurtje en gingen we weer terug naar het hotel , Toen kreeg je wat tijd voor je zelf .

De volgende dag moesten we 09:00 aan het ontbijt , Daarna had je nog tot 10;30   tijd voor jezelf . Want daarna gingen we naar Versailles was super mooi , maar wel een lange rij . Het paleis was super groot ! Daar waren we ongeveer tot 13:30 en toen gingen we weer in de bus terug naar huis.

Het waren leuke dagen !

[pe2-image src=”http://lh3.googleusercontent.com/-8NsFQAVWc2M/VTDJX6pgN2I/AAAAAAAAAyk/ZdYBsD2O-nI/s144-c-o/schoolreis_parijs-3541.jpg” href=”https://picasaweb.google.com/102323446657141586914/Parijs_groep_1#6138627704823494498″ caption=”schoolreis_parijs-3541″ type=”image” alt=”schoolreis_parijs-3541.jpg” pe2_img_align=”middle” ]

Reisverslag van Kevin uit groep 3a:

De rit naar Parijs was gezellig met jullie en ik vond de wandeling bij Champs Elysees heel mooi en gezellig, ik heb Luivitton winkel gezien en  een gouden bioscoop maar de prijzen waren wel hoog.
 Dichtbij de Eiffeltoren waren er ook mooie auto’s zoals en Lamborgini en een Ferari.
 Het hostel was heel mooi en ze hebben daar goeie service, we hebben rijst met kip de eerste dag gegeten en de tweede dag lasagne met sla, het  was heel mooi bij St. Christophers.
 De Sacre Ceur is ook een hele mooie kerk.
 De boot tocht bij de scene vond ik geweldig en daar waren ook mensen die je ineens toejuichen, Notre Dame is een hele mooie kerk langs de  scene. Het allermooiste vond ik Versailles, het heeft een mooie grote tuin en een heel mooi gebouw. Frankrijk was wel heel druk en bij de Arc D  Triomphe was die rotonde ervan vooral druk, je ziet die auto’s allemaal hun eigen wegje nemen. De groeps wandelingen waren leuk met jullie.  De terug weg naar nederland was gezellig met jullie.

Reisverslag van Demi uit groep 3a:

Maandag 6:15 stonden we hier op school Een lange bus reis maar wel veel gezellig heid Om 15:15 kwamen we dan eindelijk aan in parijs. Daar zijn we eerst naar de Eiffel toren geweest was
erg mooi maar wel erg druk daarna naar ons hostel geweest even spullen weg gebracht en toen om 21:00 uur even lekker wat gegeten toen nog even een stukje wezen lopen daarna lekker naar bedje en de wekker op 7:30 daarna om half negen het ontbijt en toen met de bus naar de champs elijsees de duurste winkel straat door gelopen en mooi om te zien maar ook wel erg druk daarna met de bus naar de sacre ceur geweest was ook erg mooi om te zien! Savond hebben we een mooie boot tocht gemaakt over de seine in parijs en ook  de eiffeltoren  nog verlicht gezien daarna zij we weer naar het hostel gegaan en hebben carmen en ik en mevrouw wolting nog patatjes gegeten daarna ook maar weer naar bed gegaan en sochtens om 9 uur weer lekker ge ontbijt  en maar weer de spullen in gemaakt dan nog even lekker buiten aan het water gezeten met de meiden om te wachten op de bus spullen in geladen en op naar het laatste dagje met de bus naar de zuid kant van parijs versailles het kasteel geweest daarna weer met de bus naar huis onderweg om 19:30 nog even bij de mc donals ge gegeten en daarna op naar assen om 22:50 kwamen we weer aan bij school ik heb drie heel leuke dagen gehad en vond het ook erg gezellig een mooie stad is Parijs!!

[pe2-image src=”http://lh3.googleusercontent.com/-vXoAAqPVDZ4/VTD_ctPjdfI/AAAAAAAAA1M/VCFxcg9NjJg/s144-c-o/schoolreis_parijs-3743.jpg” href=”https://picasaweb.google.com/102323446657141586914/Parijs_groep_1#6138687160752240114″ caption=”schoolreis_parijs-3743″ type=”image” alt=”schoolreis_parijs-3743.jpg” pe2_img_align=”middle” ]

Reisverslag van Michelle uit groep 3b:

De 1ste dag hebben we 9 uur in de bus gezeten. Toen we aankwamen in prijs zijn we direct naar de eiffeltoren gegaan. Sommige mensen waren  verdwaald. daarna zijn we naar het hostel gegaan, om een beetje uit te rusten. De 2de dag gingen op bezoek bij de notre dame en wij zijn ook gaan  gevaren over de scene. We kregen ook tijd voor ons zelf om dingetjes te kopen. We waren ook nar de sacre-coeur geweest we hebben ook lasagne  gegeten die was lekker. De 3de dag zijn we naar en Versailles geweest daarna zijn we met de bus richting assen we waren ook gestopt bij de  McDonalds gegeten. Ik vind het heel erg leuk om met school naar Parijs te gaan ik heb zo veel leuke dingen gezien wat ik niet op i internet wil zien  maar liever in het echt. We hadden deze drie dagen heel erg mooi weer veel warmer dan in assen en hotel was heel erg mooi waar we in sliepen. Ik  ook zelfs de eiffeltoren met lichten aan dat was heel erg mooi. Wat ik niet leuk vond niet leuk dat het zo benauwd was op de kamer waar we in sliepen.  We hebben ook veel dingen geleerd en de leraren waren ook heel erg gezellig.

[pe2-gallery album=”http://picasaweb.google.com/data/feed/base/user/102323446657141586914/albumid/6138202192821449729?alt=rss&hl=en_US&kind=photo” ]

Groep 2

Meneer de Vries heeft vanuit Parijs ook al wat foto’s gestuurd.

[pe2-gallery album=”http://picasaweb.google.com/data/feed/base/user/102323446657141586914/albumid/6138202248305274529?alt=rss&hl=en_US&kind=photo” ]